Dipl.-Ing. Alexander Schmitt


No connection to contact database

Research Interests


Publications

Legend:  black = published;  orange = submitted for publication;  green = accepted for publication
[64932]
Title: Comparison of various models and integration method for real-time simulation of complex vehicle models with structural flexibility. <em>Proceedings of ISMA2016 International Conference on Noise and Vibration Engineering</em>
Written by: Alexander Schmitt and Robert Seifried
in: (2016).
Volume: Number:
on pages: 3683-3690
Chapter:
Editor: In P. Sas and D. Moens and A. van de Walle (Eds.)
Publisher:
Series:
Address:
Edition:
ISBN:
how published:
Organization: KU Leuven
School:
Institution:
Type:
DOI:
URL: http://past.isma-isaac.be/downloads/isma2016/papers/isma2016_0233.pdf
ARXIVID:
PMID:

[www]

Note:

Abstract: Real-time simulations have become a popular way for virtual prototyping and component testing in vehicle development. A cost-effective way for such simulations are rigid body models, which can be used to simulate the vehicle behavior for a wide variety of test scenarios. However, these models neglect the elastic deformation of flexible components like the car body. This becomes increasingly important since more lightweight components are used in modern vehicles. In this work real-time simulation options for flexible multibody systems are shown for a full car model with a flexible car body.


Presentations

  • March 24, 2015: GAMM annual meeting 2015, Lecce, Italy,
    "Real-Time Simulation of Elastic Multibody Systems with Application in Vehicle Dynamics."
  • September 21, 2016: ISMA International Conference on Noise and Vibration Engineering, Leuven, Belgium,
    "Integration Methods for Real-Time Simulation of Flexible Vehicle Models."
  • June 20, 2017: ECCOMAS Thematic Conference in Multibody Dynamics, Prague, Czech Republic,
    "Performance Aspects of Real-Time Capable Flexible Multibody Simulations."
  • August 27, 2018: IDETC/CIE 2018: 14th International Conference on Multibody Systems, Nonlinear Dynamics, and Control (MSNDC),
    "Evaluation and Experimental Validation of Efficient Simulation Models for Optimization of an Electrical Formula Car."
  • September 26, 2018: 45. Tagung des DVM-Arbeitskreises Betriebsfestigkeit: Effiziente Auslegung und Absicherung in der Betriebsfestigkeit,
    "Efficient Vehicle Simulation to Calculate Acceleration Loads on Electric Vehicle Batteries."

Supervised Student Theses

  • Eksen, T.: "Aufbau eines echtzeitfähigen Gesamtfahrzeugmodells für Fahrdynamikuntersuchungen in MATLAB/Simulink"
    Bachelorarbeit (03/2015)
  • Brummerloh, D.: "Entwicklung einer bildgestützten Abstandserkennung für ein autonomes Schienenfahrzeug-Modell"
    Bachelorarbeit (07/2016)
  • Hermann, A.: "Modellierung eines Fahrzeug-Antriebsstrangs"
    Bachelorarbeit (04/2017)
  • Brauel, C.: "Erstellung eines reduzierten flexiblen Modells einer Fahrzeugkarosserie für Echtzeitanwendungen"
    Bachelorarbeit (04/2017)
  • Grossert, H.: "Erstellung eines Fahrdynamikmodells für die Optimierung der Fahrwerksgeometrie eines Rennwagens"
    Projektarbeit (02/2018)
  • Fesefeldt, B.: "Konstruktion und Inbetriebnahme eines autonomen Modellfahrzeugs"
    Bachelorarbeit (03/2018)
  • Ortiz, P.: "Analyse Dynamischer Reifenmodelle"
    Bachelorarbeit (04/2018)
  • Grossert, H.: "Implementierung der Adjungierte-Variablen-Methode in SimFMBS und Validierung am Beispiel des Tschebyschow-Lambda-Mechanismus"
    Masterarbeit (10/2018)

Teaching

TU Hamburg-Harburg
  • Gruppenübung Mechanik I WS 2014/15
  • Gruppenübung Mechanik I WS 2015/16
  • Gruppenübung Mechanik I WS 2016/17
  • Leitung eines Workshops der Sommerakademie Leysin 2017 der Studienstiftung des deutschen Volkes: "Autonomes Fahren: Chancen, Herausforderungen und Hürden"
  • Hörsaalübung Mechanik I WS 2017/18
  • Vorbereitung, Entwurf und Inbetriebnahme des Prototyps eines autonomen Modellfahrzeugs als Vorbereitung für:
    Formulas and Vehicles - Die Mathematik und Mechanik des autonomen Fahrens (WS18/19)
  • Gruppenübung Mechanik I WS 2018/19
Universität Siegen
  • Vortragsübungen Technische Mechanik 1 für Elektrotechnik-Ingenieure (WS 13/14)
  • Vortragsübungen Fahrwerktechnik (WS 13/14)