Prof. Dr.-Ing. Stefan Krüger

Anschrift

Technische Universität Hamburg
Institut für Entwerfen von Schiffen und Schiffssicherheit
Am Schwarzenberg-Campus 4 (C)
D-21073 Hamburg

Telefon

040-42878-6105

Fax

040-42731-4467

Raum

3.009

E-Mail

krueger(at)tuhh(dot)de

Veröffentlichungen

  • Stefan Krüger, Florian Kluwe (2006). Proposal of a probabilistic intact stability criterion. IMO SLF 49, Tokyo. [pdf]

  • Stefan Krüger, Florian Kluwe, Ralf Hinrichs, Heike Billerbeck (2006). Towards the Development of Dynamic Stability Criteria. HANSA, Hamburg. [pdf]

  • Stefan Krüger (2005). Dynamische Intaktstabilitätskriterien. SLF-Intersessional, Hamburg. [pdf]

  • Tobias Haack, Stefan Krüger (2005). Ruderkräfte bei Verstellpropellern mit stark verstellten Flügeln. STG Hauptversammlung, Berlin. [pdf]

  • Tobias Haack, Stefan Krüger, H. Cramer (2005). Untersuchungen zum Propulsions- und Manövrierverhalten von Doppelendfähren. STG Sprechtag, Hamburg. [pdf]

  • Stefan Krüger (2004). Ein Ansatz für zusätzliche Ausbildungsinhalte im Schiffbau. HANSA, Hamburg. [pdf]

  • Stefan Krüger (2004). Formentwicklung für schnelle Schiffe mit Hilfe systematischer CFD-Berechnungen. Jub. Kolloquium IST, Hamburg. [pdf]

  • Stefan Krüger (2004). First Principle Applications in RoRo-Ship Design. PRADS, Travemünde. [pdf]

  • Stefan Krüger, Ralf Hinrichs (2004). Performance Based Approaches for the Evaluation of Intact Stability Problems. PRADS, Travemünde. [pdf]

  • Stefan Krüger, Wilfried Abels (2004). Correlation strategy for Propeller Excited Pressure Fluctuations. Compit, Madrid, Spanien. [pdf]

  • Stefan Krüger, Wilfried Abels, Thomas Stoye, Karsten Werner, Jan Tellkamp (2004). Load Generation Strategies for Propeller Induced Pressure Fluctuations. PRADS, Travemünde. [pdf]

  • Tobias Haack, Stefan Krüger (2004). Propulsion Plant Models for Nautical Manoevre Simulations. Compt, Madrid. [pdf]

  • Tobias Haack, Stefan Krüger (2004). Design of propulsion control systems based on the simulation of nautical manoevres. PRADS, Travemünde. [pdf]

  • Tobias Haack, Stefan Krüger (2004). Einfluss der Maschinenanlage auf das Notstoppverhalten von Schiffen. STG Sprechtag, Hamburg. [pdf]

  • Stefan Krüger (2003). Launching Evaluation by Numerical Simulations. Confernce Paper, London, UK. [pdf]

  • Stefan Krüger (2003). The Role of IT in Shipbuilding. Conference Paper, Compit, Hamburg. [pdf]

  • Stefan Krüger, Günther Clauss, Janou Hennig, Heike Cramer (2003). Development of Safer Ships by Deterministic Analysis of Extreme Roll Motions in Harsh Seas. Conference Paper, Cancoon, Mexiko. [pdf]

  • Stefan Krüger, Tobias Blome (2003). Evaluation of the IMO Weather Criterion for Passenger Ships by Direct Calculation of capsizing frequencies. Conference Paper, Londen, UK. [pdf]

  • Stefan Krüger, Tobias Blome (2003). Evaluation of the IMO Weather Criterion for Passenger Ships by Direct Calculation of capsizing frequencies. Conference Paper, London, UK. [pdf]

  • Tobias Blome, Stefan Krüger (2003). Dynamic Stability of RoRo-Vessels in quartering Waves. Conference Paper, Hamburg. [pdf]

  • Stefan Krüger (2002). Kavitation an Halbschweberudern schneller Fähren. Intdustrial Project, Hamburg. [pdf]

  • Stefan Krüger (2002). Made in Germany: The Route to Real Competitive Advantage. Made in Germany, Hamburg. [Abstract] [pdf]

  • Stefan Krüger (2002). Stabilität beim Stapellauf auf elastischer Bettung. Stabilität Stapellauf, Hamburg. [pdf]

  • Tobias Blome, Stefan Krüger (2002). Dynamic Stability of RoRo-Vessels in quartering Waves. Conference Paper, Hamburg. [pdf]

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