Christian Emmersberger, M.Sc.

Anschrift

Technische Universität Hamburg
Institut für Entwerfen von Schiffen und Schiffssicherheit
Am Schwarzenberg-Campus 4 (C)
D-21073 Hamburg

Telefon

040-42878-6172

Fax

040-42731-4467

Raum

3.013

E-Mail

christian.emmersberger(at)tuhh(dot)de

 

Veröffentlichungen

[183067]
Title: A Tool to Predict Route-Specific Energy Consumption for Ships with Battery-Supported Propulsion.
Written by: Christian Emmersberger, Stefan Krüger
in: <em>HIPER, Bernried, Germany</em>. September (2023).
Volume: Number:
on pages:
Chapter:
Editor:
Publisher:
Series:
Address:
Edition:
ISBN:
how published:
Organization:
School:
Institution:
Type:
DOI:
URL:
ARXIVID:
PMID:

[pdf]

Note:

Abstract: This paper describes a tool to predict the power consumption of a ship with battery-supported propulsion on a given route under consideration of (statistically varying) environmental ambient conditions. The tool can be used in conceptual design of ships with such hybrid propulsion systems. It may also be used for decision support in operation. At the heart of the tool is a fast, but flexible manoeuvring simulation tool that allows also inclusion of port manoeuvres. Operational parameters, such as intended speed profiles, are user-specified, while ambient parameters (such as wave height and direction) are statistically varied to reflect realistic long-term conditions on given routes.

Studentische Arbeiten

  • Motschmann, Leonard: Untersuchung des Leckstabilitätsverhaltens eines bestehenden Containerschiffsentwurfs nach aktueller Vorschriftenlage
  • Philipson, Tom: Entwicklung einer statistischen Methode zur Generierung synthetischer Zeitreihen der Antriebsleistung
  • Solomou, Eleftherios: Analysis of the Second Generation Intact Stability Criteria Regarding the GM Determination
  • Bahr, Benjamin: Generische Abschätzung der Bordnetzleistung im frühen Schiffsentwurf
  • Philipson, Tom: Umwelteinflüsse für den routenorientierten Schiffsentwurf
  • Pöppelmann, Vincent: Parametergestützte Konzeptionierung hybrider Methanol-Brennstoffzellensysteme im frühen Schiffsentwurf