Students' Theses

2016

  • Sanjaya, Cristopher (2016). LPV Model Identification of an Electric Racing Vehicle equipped with Torque Vectoring.

  • Schattner, Jan (2016). Modeling and control of a respirator.

  • Schug, Ann-Kathrin (2016). Robust LPV~Control for Flutter Suppression on a Flexible Aircraft.

  • Singh, Sukhwinder (2016). System Identification of Miniature Quad-Rotor Helicopters using a Camera-Based Positioning System.

  • Singh, Taranjitsingh Baldevsingh (2016). Feedback Control Design for Weight Offloading of a Planetary Lander by Means of an Industrial Robot.

  • Stoller, Fabian (2016). Implementation of Formation Control for a Group of Sphero Robots.

  • Tretau, Oliver (2016). Comparison of two Learning Approaches on Discrete Movements with a Classical Algorithm on Trajectory Planning for a Robotic Manipulator.

  • Wege, Felix (2016). Development and Implementation of a Dynamic Kick for the NAO Robotic System.

2015

  • {Momo Signing}, Clovis (2015). Zustandsschätzung und Beobachtung eines PEM-Brennstoffzellensystems zur Unterstützung der Leistungsregelung im Fehlerfall.

  • Schradick, Dennis (2015). Entwurf eines mit GPS- und Inertialmessdaten gestützten Schätzfilters zur Positionsbestimmung eines Quadrokopters.

  • Priegnitz, Torben (2015). Untersuchung und Modellierung der fehlerbehafteten GPS-Positionsmessung eines Quadrokopters.

  • Puke, Christian (2015). Modelling and Active Damping of a Forklift Frame.

  • Rajaeidaryan, Sahar (2015). Implementation and comparison of different control approaches for temperature regulation of incubators with thermally coupled heating circuits.

  • Rivera, Cuadros Rodrigo Alberto (2015). LPV Modeling and Control of a 2 DOF Parallel Robot.

  • Sabaghian, Mohamadreza (2015). Optimization of an Identification Toolchain for Serial Chain Manipulators.

  • Schröter, Simon (2015). Structural Mode Control with Precompensation.

  • Singh, Taranjitsingh (2015). Integration of a Collision Avoidance Strategy for the Formation Fontrol of a Swarm of Quad-Rotor Helicopters.

  • Palmieri, Marco (2015). Entwurf eines Prädiktivreglers für ein Feder-Masse-Dämpfer-System und Vergleich mit einem LTI-Ansatz.

  • Soppert, Matthias (2015). A Robust Model Predictive Control Approach for Driver Assistancec at Intersections.

  • Stehn, Max (2015). Modellierung der Fahrdynamik eines allradgelenkten Rennwagens und Entwurf einer Regelstrategie zur Ansteuerung der Hinterradlenkung.

  • Steinmetz, Fabian (2015). Extension of a camera-based indoor positioning system for positioning of flying objects in 3D space.

  • Subramanian, Shivaprakash (2015). LPV System Identification of a Control Moment Gyroscope by Minimizing the v-Gap Metric.

  • Tappe, Mark (2015). Entwurf eines LTI-Reglers für ein Feder-Masse-Dämpfer-System und Vergleich mit einem Prädiktivansatz.

  • Toshkov, Yavor (2015). Model Identification of a Quadrocopter and Model-Based Design of an Attitude Controller Using Linear System Identification and Controller Synthesis Techniques.

  • Witt, Torge (2015). System simulation - Combining ventilator, respiratory system and its electromyography.

  • Poppinga, Finn Ole (2015). Design und Implementierung eines Regelungsverfahrens zur Stabilisierung eines humanoiden Roboters bei verschiedenen Bewegungsabläufen auf Basis des NAO-Robotiksystems. [Abstract]

  • Muntz, Nicola (2015). Krylov Subspace Model Reduction for an Aeroelastic Aircraft Model.

  • Ahmad, Nauman (2015). Linear-Parameter Varying Controller Design for a 6-DOF Autonomous Underwater Vehicle.

  • Fang, Fang (2015). Fault diagnosis of hybrid dynamic systems.

  • Bengs, Marcel (2015). Experimental Validation of an FEM Beam Model.

  • Boushehri, Ali Shetab (2015). Development of a Linearzing State-Feedback for a Robotic Manipulator.

  • Bussa, Ashish (2015). Design and Implementation of a Position Controller for Formation Control of a Swarm of Quad-Rotor Helicopters using Robust Control Techniques.

  • Dücker, Daniel-André (2015). Erkennung von Fahrstreifenverläufen in urbanen Szenarien als Grundlage für hochautomatisiertes Fahren.

  • Derakhshesh, Ramin (2015). Multi-Objective Optimization of Powertrain and Energy Management Parameters with Respect to Battery Aging.

  • Dhole, Pranjal (2015). System Identification of a Ground-Based Three-Axis Spacecraft Simulator.

  • Elsner, André (2015). Position Control of a Quad-Rotor Helicopter Using a Camera-Based Positioning System.

  • Grizi, Raja (2015). System Identification of a Spatially Constrained Aircraft Compartment Model.

  • Mirali, Furugh (2015). Integral Quadratic Constraints for Analyzing Time-Delayed Interconnected Systems.

  • Gronemeyer, Marcus (2015). Development of a Control Scheme for Collaborative Source Seeking Combined with Consensus-Based Formation Control.

  • Gummenscheimer, Alexander (2015). Erstellung eines Modells zur Prädiktion der Sauerstoffaufnahme während einer Allgemeinanästhesie.

  • Kahlefendt, Chris (2015). Implementierung und Untersuchung von Verfahren zur Erhöhung der Genauigkeit der GPS-basierten Positionsbestimmung eines Quadrokopters.

  • Ketelhut, Maike (2015). Modellierung und Regelung eines Pneumatikventils unter Berücksichtigung von Hysterese.

  • Kiefer, Martin (2015). Design and Implementation of a formation control scheme for wheeled robots in a Plane. [Abstract]

  • Krohn, Mads Ove (2015). Entwicklung einer Mikrocontrollerplatine zur Ansteuerung von Motoren und zum Auslesen von Sensoren von LEGO~RCX. [Abstract]

  • Milhan, Philip Gerret (2015). Design and Implementation of an Image Processing Platform to Detect Position and Orientation of Mobile Robots in a Plane.

  • Yan, Xing (2015). Implementation of Distance-Based Formation Control for Non-Holonomic Robots..

2014

  • {Alejandro Hernández Acosta, David} (2014). Comparison of Graphs.

  • Krähling, Thomas (2014). Generierung von Laufbewegungen humanoider Roboter auf Basis des dreidimensionalen invertierten Pendelmodells.

  • Suwelack, Clemens (2014). Optimierung der Betriebsstrategie bezüglich des Motor-Start-Stopp-Verhaltens von Parallelhybridfahrzeugen.

  • Sonnenburg, Christian (2014). Formation control of multi-agent aystems with local data access.

  • Scheibner, Wiebke (2014). Systemidentifikation und Modellierung eines Quadrokopters.

  • Schattner, Jan (2014). Regelung des PEEP-Steuerdrucks für die exspiratorische Druckregelung bei einem Beatmungsgerät auf Grundlage einer neuen Steueraktorik.

  • Sabaghian, Mohamadreza (2014). LPV Model Identification of an Electric Vehicle equipped with Torque Vectoring.

  • Remmel, Paul (2014). Vergleich der Konvergenzgeschwindigkeit von zentralen und dezentralen nichtsymmetrischen Gewichtungsstrategien von Konsensprotokollen mit ungerichteter Kommunikation.

  • Rahmani, Sarajaddin (2014). Level curve tracking for formation control.

  • Motz, Ryan (2014). LPV Identification of Wind Turbine Controllers for Validation of Controller Implementation.

  • Mentzel, Johannes (2014). Implementation and Tuning of a fractional-order PID Controller for the Stabilization of the Master Laser Oscillator at the European X-Ray Free Electron Laser (XFEL).

  • Meiners, Finn (2014). Implementation and experimental validation of formation control for non-holonomic vehicles.

  • Langer, Felix (2014). Comparison of IQCs for time delays.

  • Kloock, Christine (2014). Entwurf und Bewertung einer Reglerstruktur zur Optimierung der Emissionierung für Dieselkraftfahrzeuge mit mehrstufiger Stickoxidnachbehandlung.

  • {Purnomo Ng}, Andi (2014). Review and Analysis of Multi-Compartmental Models and Feedback Loops of the Human Respiratory System.

  • Kleemann, Jens (2014). Design, Modellierung und Aufbau eine Polarisationsreglers zur Kompensation der Polarisationsmodendsipersion für Faserlinks im Freien Elektronen Laser (FLASH).

  • Guo, Yang (2014). Comparison and Improvements of State of the Art Techniques on Formation Control of Non-Holonomic Vehicles.

  • Gessert, Nils Thorben (2014). Optimal Structured Controller Design Using the Nonsmooth Optimization Tool 'Systune'.

  • Garstka, Michael (2014). Modellbildung und Entwurf eines Reglers zur Trajektorienverfolgung von Unterwasserfahrzeugen.

  • Farnbacher, Jonas Jakob (2014). Entwurf einer feldorientierten Regelung für einen permanenterregen Synchronmotor im Antriebsstrang eines elektrischen Rennwagens.

  • Dhole, Pranjal (2014). LPV System Identification of a Control Moment Gyroscope.

  • Derakhshesh, Ramin (2014). Multi-Objective Optimization of Powertrain Topologies and Operating Strategies of a Parallel Hybrid Vehicle.

  • Cisneros, Pablo S.G. (2014). Linear Parameter-Varying Controller Design for a Nonlinear Quad-Rotor Helicopter Model for Use in Distributed Formation Control Schemes.

  • Cisneros, Pablo S.G. (2014). Implementation of an Information Flow Filter on a Swarm of Quad-Rotor Helicopters Using Robust Control Techniques.

  • Bräuninger, Simon (2014). Systemidentifikation eines Rotorblatt-Versuchsstands.

  • Bilgin, Alp (2014). Implementation and Comparison of Formation Control Schemes for a Swarm of Quad-Rotor Helicopters using Robust Control Techniques.

  • Benthack, Jan-Steffen (2014). Konzeption und Umsetzung einer Vorrichtung zur Positionsbestimmung eines Quadrokopters mittels RTK-GPS.

  • Wörner, Marcus (2014). Development and Evaluation of SLAM Algorithms for Autonomously Parking Cars Using 360 Degree Radar Sensors.

2013

  • Harder, S. (2013). Methode zum Reglerentwurf für multilineare Systeme durch Einzugsbereichanalyse mittels quadratischer Ljapunowfunktionen.

  • Pandya, M. J. (2013). Linear Parameter-Varying Controller Design for Active Damping of Horizontal Vibrations using a DTRD.

  • Shahzad, Muhammad Saqib (2013). Implementation of a Formation Control Scheme on a Quadrocopter Swarm Using Robust Control Techniques.

  • Schulz, K. (2013). Parameter Estimation in the Field of Lung Mechanics during Spontaneous Breathing with the Use of Unscented and Extended Kalman Filter.

  • Schug, Ann-Kathrin (2013). Improving Convergence Rate through Asymmetric Weights.

  • Schucher, Matthias (2013). Robuster Reglerentwurf zur Synchronisation eines bodenbasierenden Fahrwerksystems mit einem landenen Flugzeug.

  • Schnabel, M. (2013). GNSS-Inertial Navigation on the Basis of the ATOP.

  • Schalk, L. (2013). Untersuchungen zu Qualität und Verbesserungsmöglichkeiten der GPS-basierten Positionsbestimmung eines Quadrokopters.

  • Pandya, M. J. (2013). Linear Parameter-Varying Controller Design for Active Damping of Horizontal Vibrations.

  • Hintze, Maria (2013). Temperaturregelung eines Hochvolt-Akkumulators für einen Elektro-Rennwagen der Formula Student.

  • Neumann, Ann-Kristin (2013). Automatische Parameterbestimmung einer Störgrößenaufschaltung zur Kompensation harmonischer Störungen.

  • Kusiak, P. (2013). Regelalgorithmus zur aktiven Dämpfung winderregter Flatterschwingungen mit Hilfe von Unwuchtrotoren.

  • Kruppa, K. (2013). Multilineare Approximation nichtlinearer Zustandsraummodelle.

  • Jessen, D. (2013). Entwicklung eines Regelungskonzeptes für ein energetisch optimiertes Speichermanagement für die Wärme- und Stromversorgung eines Gebäudes.

  • Holm, M. (2013). Entwicklung eines iterativ lernenden Reglers zur energetischen Optimierung einer Heizungsanlage.

  • Holle, E. (2013). Modellbasierte hochgenaue Klimaregelung für eine Chemiefaseranlage.

  • Theis, Julian (2013). LPV Feedforward Controller Synthesis for Aerospace Applications.

2012

  • {Mendez Gonzalez}, Antonio (2012). Active Damping Control and Observation of Container Crane Load Swing.

  • {Mendez Gonzalez}, Antonio (2012). Assessment of State of the Art Anti-Windup Techniques and Application to LPV Control.

  • Bartels, Marcus (2012). Controller Design for an Electric Vehicle via Torque Vectoring using Parameter-dependent Lyapunov Functions.

  • Berendes, M. (2012). Entwurf eines LPV-Reglers für eine Torque Vectoring Anwendung in einem Rennwagen der Formula Student Electric.

  • Binuyo, A. A. (2012). Modal Analysis and Active Vibration Control of a Flexible Plate Structure.

  • Direnga, J. (2012). Vergleichende Untersuchung von Trajektorienregelungen am Beispiel von Quadrocoptern.

  • Drewel, I. (2012). Experimental validation of POD model reduction technique for a 1D heat transfer problem.

  • Göttsch, Patrick (2012). Entwurf und Realisierung der Hardware einer Quadrokopter-Forschungsplattform.

  • Garcia, S. (2012). Realization of an Altitude Control Scheme Based on Barometric and Ultrasonic Measurements with Application to Quad-Rotor Helicopters.

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